Sunday 18 December 2011

Muhasabah...

Assalamualaikum... hari ni aku macam tak deh topic sedang cari ni dah ade tapi aku dah taip2 ni teruskan jelah.. ape special sangat ade mkwe ni ea??? kwn lelaki aku ckp "untuk menghiburkan hati y kesepian" kwn perempuan aku pula ckp "untuk dijdikan tmpat perkongsian masalah" aku tnye dengan dorang , "perlu ke?" dua2 jwb serentak "perlu kott,hahaa" aku tanye lg kat dorang buat muke gye serius ni , "ade benefit x?" kwn perempuan ckp , "entahlah , aku pn tak tahu..dari kte jgk..klu rse ad benefit adelah" kwn laki ckp , "boleh lepaskan nafsu y tersimpan" uishh setan2.. aku ckp kat kwn perempuan "adushh" kat kwn laki lak "nak bagi rosak ank dara org ape? x baik, cinta kpd wanita bkn brlndaskn nafsu tpi igt dy insan lemah jgnlah rosakkan dy, jga maruahny sprti kmu mnjga maruah kluarga kmu" kwn pmpuan kwn laki ak gelak adushh... lepas tu aku bgi lah nasihat sikit "Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan y keji dn suatu jln yg buruk" kwn laki nan pmpuan aku gelakkan aku... kte aku ni kolot hahaha... lepas tu kwn laki aku tu nyampuk dy trus mngeluarkan hujahnye mcm ni , "itu dari kte jgak, agk2lah klu nk contact nan awek korang...“Dan segala sesuatu kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran Allah. ” (QS. Adz Dzariyat:49)
dy pun mengeluarkan dalilnya lalu aku pun meneruskan hujahku walau aku tahu aku sorg lwan 6 org memang kalah... "korang tak malu ke dengan budak sekolah lain y x couple? nanti dorang ckp kite ni bdak skolah agme je, tpi hipokret" kwn aku sorg tu jwb... "ko kesah ckp org lain? klu ak x kesahlah, x semestinye skolah agme pnduduk pn kenelah ustaz2 kn? kte kenelah bersifat sederhana" Aku: "memanglah, korang still x tkut lgi kan...x nmpk ke skrang ni bumi bnyk bncana alam? korang da lpe? tukan tnde2 nk kiamat.." kwn aku tu blas lgi.. "macam nilah, kw x pyahlah nk berlagak baik lah..kw fikir kw baik sngt? dahlah mintak nasihat kteorg couple tu elok ke tdk...rpenye nk dakwah org lak bdak ni...klu nk dakwah pgy ke masjid jgn nk jdi kolot lah ketinggalan zaman tull"... memang susah benar nak bwah berbincang bdak2 sekarang kan?? sebenarnye dorang ni bknnye agk2 pun klu couple sampai dah berzina dalam kelas bkn nak buka aib tpi ni benar..drang x berpegang pd kata2 dorang.. dose dorang bwa org skali berdose..masyaAllah... 

0 comments:

Post a Comment