Friday, 23 March 2012

Usul : Komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarat..

Contoh teks..(pembangkang kedua)

Bismillahirrahimirrahim...

Terima kasih tn yg d pertua, perwakilan kerajaan yang perlu di selamatkan dari presepsinya yang sering terpesong, delegasi pembangkang yang saya muliakan dan setrusnya sidang dewan yang di hormati sekalian..

Assalamualaikum wbt dan selamat bersidang..

Tn Yg D pertua..

Usul tetap sama komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat. Namun , sebagai pihak pembangkang yang sentiasa memikirkan baik buruk masyarakat di negara ini, kami tetap dengan terus tidak bersetuju dengan usul yang amat simplistik yang telah di gagaskan oleh YAB Perdana Menteri sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Bertindak sebagai pembangkang kedua , sy bertanggungjawab mempertahankan takrifan yang telah dibuat oleh Ketua Pembangkang sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Menurut ensiklopedia bebas , wikipedia malaysia Komputer merupakan mesin boleh atur cara yang direka untuk membaca dan melaksanakan urutan sesebuah senarai arahan yang membuatkan ia melakukan operasi aritmetik dan logik berdasarkan angka binari. Lebih banyak menyatakan lebih mendatangkan. Membawa kebaikan saya takrifkan sebagai membawa sesuati perkara yang baik atau faedah. Manakala, kepada masyarakat menurut kamus dewan bahasa edisi ke 4 , terhadapa komuniti manusia yang tinggal secara berkumpulan , berkelompok atau bersama-sama.

Tn yg d pertua,

Menjadi tanggungjawab saya juga membidas ketiga-tiga hujah pihak kerajaan. Mari kita lihat nasib mereka.

(BIDAS KETIGA-TIGA HUJAH KERAJAAN)

tn yg di petua,

kami akan terus mempertahankan pendirian pasukan kami yang kukuh terhadap usul yg sedang hangat dibincangkan. Kami langsung tidak bersetuju dengan usul komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat.


Tn yg dpertua sila teliti hujah kedua dn tiga pasukan kami.

Hujah kedua kami dibawah kata kunci Komputer mnyebabkan masalah kesihatan kepada kita.

(HURAIKAN KATA KUNCI)

Hujah ketiga pihak pembangkang di bawah kata kunci Komputer penyumbang kepada pencemaran bunyi.

(HURAIAN KATA KUNCI)

atas dasar kneyataan tersebut, saya mohon usul komputermembawa lebih banyak kebaikan kepada masyarakat dikaji semula untuk kepentingan masyarakat di negara kita.

Tn yg d prtua , selidiki hujah kami dengan cukup-cukup mantap untuk tidak menerima usul perdebatan pada hari ini. Justeru itu, kami sekali lagi mencabar pihak kerajaan untuk membuktikan bahawa komputer membwa banyak kebaikan kepada masyakat.

Mohon usul di tolak, sekian. terima kasih.

Luahan...

Assalamualaikum...aku dri kecil hidup dgn sngt2 snang...mmng snang...ak pn ntahlah biler nk dpt ssh...pakcik2 aku pn ckp bnde yg sme..tetibe sorg pkcik ni ckp aku ni ank angkat sbnrnye...nk tnye walid pn ak x brani...ak tau tu prtnyaan yg blh mnybabkn tngan walid hnggap kt muke ak..wlupn ak tau walid x pnah stuh aku skali pn,..plaing tdk kne mrh je lbih...ape yg ak blh sorok dri walid ? smuenye walid tau...bnde yg ak smpn pn walid tau...smue walid tau...sorok mcm mne pn...hide kt lubang cacing pn walid tau lah...klu btul ak ank angkat npe walid leyh tau smue sifat2 aku..pas tu tok mak ckp walid dgn ak persis sngt2,...x derk beza...dri hujung rmbut perngai ak sme nan walid yg mmbezakn..muke ak ade mix ummi...npe uncle tu ckp ak ank angkt ? ak mmng tau dy x ske ak..tpi klu ye pn jgnlah ckp ak ank angkat..heyya...tpi alhamdulillah ak dh tnye dah ummi siap bwak al Quran...dn tdy adelah saat yg paling sedih yg penah ak rse,.ak x pernah sesedih tdy...dh lah aku tngah demam...haihshh...

Tuesday, 20 March 2012

Esok SPM keluar...Sijil Paling Menakutkan...

Assalamualaikum...hahaha..jgelah korang esok spm result  kuar smge lulus yeah batch 1994...dan bgitu jgak kpde sesiape mngulang...smge cemerlang dgan jayanya...aku ni lme lgi nk spm thun depan...tpi tulah..walid aku soh kuar dari jdi bdak sains...bknlah kluar terus, tpi dy soh fikir2kan..sebab sains tulen arab ni ssh ktenye...ntahlah walid aku kadang2 fikiran berubah2...kdang2 push lebih...kdang2 bg luntur semngt...aku pun dgn style nk test walid brktelah.."klu mcm tu abg nk kuar dri kelas sains nk msuk sastera blh? abg minat sastera.." Walid "klu dah itu mnt kmu...silakan...walid mls dah nk control kmu...tpi elok2 jgak pilihan tu..bknlah walid ckp sastera tu x bgus cme...kmu sdri leyh fkir..kmu tu anak walid satu2nye lelaki...walid nk kmu jdi kebangaan kluarga.." Aku terdiam jerk...x sngke aku jdi harapan kluarga..hehehe...Walid ! abg jnji akan jdi Doktor 1 hri nanti...bdak selekeh ni akan pkai jgak baju wane puteh tu..hehehe tnggu lah...!

Friday, 16 March 2012

lelaki pn tau shopping ape...

Assalamualaikum...yess ! lelaki tau shopping...sbb knpe?? sape nk beli baju2 smua klu bkn sndri mau beli...takan nk harap ummi walid lg daa bsaq okey...kte pndai nk pilih brang sndri...dah 16 thun dah pn...befday pn dah lepas...ape lgi yg d kte mude?? dah tua bangkak da pn...huhay...:D hahaha.,,,,bahase dri sabah telah melekat pada ku???? knpe?? sbb aku bnyk kali daa pgy sabah...korang tu bilerr plk kn ??? best sngt2 kt sabah...even bdak2 nye aku kurang senang tpi okeyhlah..udara segar jgk lah..:D hehehe....*jgn mrh smenanjung people...aku bkn lpe daratan...

Wednesday, 14 March 2012

Berita yang kurang mnyenangkn...

Assalamualaikum....berita yang kurang mnyenangkn....alhamdulillah slmt tiba di Kuala Lumpur...setelah beberape hri brcuti kat Semporna Sabah....ddlm prcutian rpnye ade kesedihan...x sngke...khlngan adik yg kecik..innalillah...Allah sygkn dy...Adik lelaki sye yg spttnye brusia kira2 3 jam telah meninggal dunia pda beberape jam yg lepas , Aidil Zikrie Sofian yg spttnye jdi ank kedua lelaki dlm kluarga Nazmi Roslan Muhammad tlh mnggl dunia..berita yg sayu lg , walid dpt tau yg bayi ckup sifat itu lelaki...dn bt kali pertama sye sbgi ank Walid pertama , prtme kali mlht walid mngis...huhhh ~ smoga rohnye d tmpt kn di tmpt org2 beriman...

Monday, 12 March 2012

Murabbi Call...

Murabbi Call....Ting3......Aidid : "Ermm...Hello...Assalamualaikum..." Murabbi: "Waalaikumussalam...ammar..kat mna ?" Aidid : Ermm...Ustaz ni Aidid bkn ammar..." Murabbi: "Hahahaha....maafkn ustaz..kamu kt mna ?" Aidid: "tngah bercuti ustaz, kat sabah..." murabbi : "ohh bnar ka ? mnggu dpan group debat nk lwan nie..mcm mne kmu nk latihan nie?? bila blik nie???" aidid: "insyaAllah , ahad nie ustaz...x rse leyh ikot latihan tpi ustaz bgi jelah ape yg nk d debatkn.."Murabbi : "adduh, mne blh ! kmu tu ketua pembangkang....klu x dpt dtg mcm mne nk jln ? x lengkaplah..." Aidid: "HAH?! sye ketua pembangkang ? mne sy pndai mmbangkang ustaz..." Murabbi : "nak bt mcm mne ? dah kmu dpt pembangkang....nk bangkang ustaz ke??" Aidid: "Hahaha...ustaz nie sempat lgi." Murabbi : "kmu kat sne jgn lpekn ustaz plk..hahaha" Aidid: "yelah ustaz...hahaha , mngkin sy blek lgi 2 hri, insyaAllah..." Murabbi : "xperhlah klu mcm tu..Assalamualaikum..." Aidid: "waalaikumussalam..." 

Ustaz Johazi call...terkejut sakan...hahaha , ngat kn scandell dri mne tdy...rpenye dri skolah da....hahahaha , what??!! aku jdi pembangkang...aduh slalu ak lah yg membuka arena pndebatan...karang nie ak da yg jdi bangkang2...ketua plk tu....aduh2...payah nie....dahlah ak je sorg laki kat arena prdebatan nie...yg sorg lgi smpanan...dah pmpuan ber2 nie pndiam skan...dgar kata xpernah tgor org..adoh2...masalah nie..:D big problem tull...tpi x perhlah lgi 2 hari ak blek kedah lorhhh.....insyaAllah bwak ole2 untuk ustaz Johazi...hahaha.... 

Friday, 9 March 2012

tak baik jdi contoh..

Assalamualaikum...exzam telah pn abes dah...hehehe alhamdulillah...dijawab dengan keikhlasan dn kesungguhan ...tapi mse2 exzam topikal alias exzam satu, ade jugak peniru tegar...ingt dah insaf rupenye x agi..dah lah meniru dgan publicnye...x sopan btul...nk nyatakn rse ketidakpuasan tkut d kte dengki...seperti kebiasaanye diam jelah...klu dah peniru tu penirulah x payah contohi...:) arab tinggi dpt 46% sungguh susah....alhamdulillah kimia 95%, fizik 80% , BI 90% , BM 98% , Bio 100% , dan terakhir Add math 98% .. yang lain keputusannye lepas cuti dah...bosan memang bosan,...tapi nasiblah walid faham hati ank lelaki dy...esok pergi bercuti ke semporna...:D hehehe again and again....besttnye kan pergi sabah... cantik laut dy...tpi sungguh x d nafikan persekitaran agak kotor...penduduknye langsung ak x faham ape ke jaddah dy cakap....:D hehehe almaklumlah ckp mcm kene kejar hantu je...cbelah ckp pelan2...bru dpt dfahami...post kali nie memang bosan..bnyk cerite tpi tulah bkn laptop kte so on9 pn terhad sungguh hehehe...