Friday, 7 December 2012

Sengal jugaklah..

Assalamualaikum, lame x jenguk .. tahun depan msti langsung xdpt jenguk, tpi jgn rsau.. lepas ak spm ak jenguk la.. :D hehe, kisah hati aku ni mcam makin parah.. klu lah c isya ni depan mate ak , nk je ak baling dy.. suke2 je dy mention Farah dgn Zafirah kt twitter.. kalau jeles, buat cre jeles.. ngok! -_- amek kau.. pempuan ni ya Allah ego dy, kalah ego ak yg melangit.. ak pun x deh hati habuq mcm bdak ni.. kalau boleh, satu hari tu dy nk maki ak je.. entah besar mne dose ak kt dy smpai nk maki2 ak.. gila bodoh taik, demikian la ayt si budak ni.. dy memang budak pn, aku no komen la dgn budak ni.. Dah berbagai kata ku ucap, ceyh nak pujangga plk.. Sorry ! ak bkn budak sastera ! :D , aku budak budak.. HAHA x memasal jdi budak, sedar la diri tahun depan nak masuk tingkatan 5 dah.. Makaih, cepatnye mase berlalu.. Bagai ape ntah.. -,- malas nk fkir doo !! ape nak buat erk?? aku rasenye tak boleh tido mlam ni, tpi klu da tkut sngt , pakse jelah mate ni terlelap, org kte lme2 penjam mte, terpejam jgak.. tpi ak igt lepas on9 nk tngok buku, dah lame tak tngok buku entah ingat lgi ke tak ak dgn pelajaran ak.. Perghh !

Sunday, 18 November 2012

Sekian lame..

Assalamualaikum.. lame kiranya sy tak update blog ni.. blog ni dah lame terbiar, sorry x dpt nak jdi aktif.. pembloger nak SPM plk thun depan, sorry korang ea.. minta maaf sgt2.. ;) baru2 ni, pembloger pergi tau tmpt ni.. negara jiran jugak.. insyaAllah nnty pembloger share gambar2 kat sane eh.. klu tertarik, korang pn blh pegi sane.. inshaa Allah.. :)

Tuesday, 6 November 2012

Lamenye tak updated..

Assalamualaikum, ade lg x knl aku ni ?? Dah lme x jenguk, tdi adik ak nk on9.. tpi ak x kasi, ak nk on9..:D hahaha..Tuan empunya blog ni dah ade makwe baru tau.. name dy NurFarain, alhamdulillah.. dpt jgak, dahlah cntik , memahami plk tu..:) smoge ianya bkn sementara., yg lme tu, bkn mmng x deh jodoh.. ak mls nk kutuk2, sbb dy dlulah yg sy puja, xkn dah clash trus nk maki maki bagai.. mse couple, kemain syg kn? asl da clash nk maki2.. Memang dpt dose kering je nnty.. Aku lbih ske brdamai.. x ske ak kusut2 haih.. Mcm bdak2 je, bdak2 pun xske ptus2.. Bler ptus, dorang msti nk smbung blik.. itulah Kebahagiaan :) Tahun depan, ak nk struggle, xnk kalah haih dgn makwe.. malulah klu makwe lebih pandai, biar seimbang..;) Persaingan sihat org panggil doakan kmi bahagia.. Amin..

Monday, 4 June 2012

ape yang awak sorok sangat tu ?

Assalamualaikum...sy x faham awk kn ?
ye mmng..terus terang, susah sy nk fahami awk skrng ni...
ape sy nk bt ea ? sy kn dah warning..
jgn sbut WORD tu, berti sy x ske lah tu...knpe ssh sngt ke nk fham ??
ke kene ulang sampai 5000 kali ? mcm tu ke ??
klu mcm tulah ... sy akan buat hri2...
sy x suke awk bt ckp perkataan tu...fham x ???
ni fham ke tdk...tpi nnty awk akn buat jgak kn ??
awk xkn x fham sy ckp ni ???
ke buat2 xfham.. ape yg awk sorok sngt dri sy sbnrnye ??
cbe bgtau sye...?? ktekan blh bncang..

Sunday, 20 May 2012

pemergian dua cahaya mata yang aku sayangi...

Assalamualaikum... pemergian dua cahaya mata yang amat aku nanti2kan dan aku sayangi...pde 27.3 x silap...penerbangan dri sabah ke KL mmbuatkn ibuku terase skit di bahagian perut..dan pde  mse itu kandungan ummi sdah pn berusia 8bln 2 mnggu.. ibu ku di kjarkn ke hospital sbaik shja memberi tahu kpd walid ku ketuban pecah...tdak lma 4 jam ibu dlm blik berslin..lbih kurang pkol 2...1 insan baru yang dikrniakan nama Aidil Zikri Saufian tlah slmt di lahir...

3 jam lepas ibu lahirkan Fian... Dr. bergegas , tngok adik aku... then dr. bgtau walid aku yang adik aku Allah dah amek..al-Fatihah, smge adik aku d tempatkan di kalangan org2 yg soleh...

Pada 3 mnggu lepas , ummi dpt thu ummi mengandung... smnggu slps itu walid aku accident..banyak dugaan jgak lah... then hri ni , ummi aku terjatuh kat bilik air... darah banyak kluar...kdungan  3 mnggu...sedihnye...adik aku yg ni xdptd knal pasti sme ade perempuan atau lelaki...walid kat hospital, redha mndengar anak ke 7 nya gugur...



Aidil Zikri Saufi..

keguguran kali ke 2...



Wednesday, 16 May 2012

sorry...

Assalamualaikum....


milik siapakah kaki ini...yess ! aidid zikir saufi pnye...:D hbt x ? ni psal aku jtuh mtor..hish3...lps kne bedah darah still kluar tnpe hnti...xsape yg tau..lps ak dgan pakcik ak kmlngan mlm tu...keesokannye dn keesokannye..aku kemalangan motor plak...mngkin adik ak ckp btol ak bwk  mtor giler2..hehehe...sbr jelah...






nilah kreta yg pakcik ak pndu...kteorg kmlngan...mlm tu ak x deh kcedraan yg truk...cme hdung ak patah...3 hri kmudian..jeng3...aku jtuh motor..nakal x anak Nazmi Roslan ni...hahaha...smpai skrg sbnrnye ak rse skit...pgy skolah dgan mnggunakan tongkat ali...hahaha...tulah nakal..pdan muke..hahaha..jgnlah jdi mcm aku...pde sesiape yg tau tu..sorry x bgitau..:) kaki je...yg lain okeyh...

d samping itu, aku ade brite lg..ni pg tdi brlaku..mse2 jwb exzam, tetibe guru pngil...saufi ade call untuk awk...ak pn trkjutla dri spe plk kn..suspen2...upenye dri ummi..hdung smbat, comfirm ngess..rpe2nye..walid trsyg dh sdar...tpi ummi kte dy x bnyk ckp..tdy pn mse ak pgy lwat dy , dy tido...hehehe...abi syg walid..:D



Friday, 27 April 2012

keputusan yg mnyakitkan...

Assalamualaikum...keputusan yg mnyakitkan hati dn mnyedihkan aku...
untuk pidato piala diraja bkn ak yg mewakili sekolah...kcewa sngt ak dgan kptusan
berkenaan...so kptusan ak kali ni... ak x akn ikut ape, atau mne2 pertandingan untuk
skolah, skit hati aku..bersebab bkn sbb ak dengki, cme ya Allah prempuan sogok btul
aku btul skit hati...dy siap memerli aku..x ape ak xdpt.. ni x dy critew 1 skolah yg ak ni
x layak langsung jdi pmidato...hei ! sedarlah kau lgi truk okey ! kau tu penah ske kt aku..
aku bnci kau sampai mamposs !

Tuesday, 24 April 2012

Sesi pemilihan untuk wakil sekolah di ulang semula..

Assalamualaikum..oleh sebab cikgu terlalu keliru sbb cikgu ckp "ktiga2 peserta sngt berbakat dn hebat2 belaka" oleh sbb itu amat sukar untuk memilih..tpi hari ni ade sesi pemilihan tpi kptusannya akan di umumkan esok..tdy kt skolah berpidato dpt cikgu rse gugup tpi blh simpan Alhamdulillah...setelah selesai ktiga2 peserta berpidato, cikgu minte smua student pidato bt pidato spontan..Alamak !!!! tajuknye dah lah susah...ckgu plk tu yg tetapkan ape ni.....menengah rendah bebas di suruh memilih =,= ape ni ??? dalam dilema...aku lelaki yg sgat ego tanak lyn perempuan , akhirnye,..ak layan jgak , pasal nk idea dri dorg...hahahaha sabar jelah.... thenn , 7 minit di beri mse untuk berfkr..kmi bertge pn memanfaatkn dgan seelok2nya...7 mnt berlalu ckgu tnye pde para peserta, "sape nk berpidato dhalu?" khairun jwb "mne ade sape yg ckgu, smue jgak xnk"...then 2 mnt berlalu, ckgu tnye soalan yg sme...so ak berfkr 30 saat, ak berdri then , bersedia untuk melaksanakan sesi pidato spontan...Alhamdulillah tidak tersekat2...:D tpi pde akhir sesi pemilihan..ckgu putus untuk mngumumkan esok...aku harap sngt dptlah.....yelah, bkn snang..plsss...mudah2an lah Allah berpihak pde ak..ya Allah...tlglah hmbe mu yg comel ini..hahaha perasan...

Monday, 23 April 2012

Pidato !!!!!!!

Assalamualaikum...tdy kat sekolah satu org cikgu pun x deh masuk, mungkin sebab jadual baru so x dehlah ckgu yg masuk...tpi cikgu add math msuk kels...=.= sedih jgaklah dy masuk...aku xfham dy ajaq ape??? pninglah kau add math...aku mnt kau smpai habis kudrat...tpi npe ak pyah nk fhm kau hah ??? apelah lu... so, hri ni jgak ade pemilihan pidato kat sekolah pasal 14 hari lgi nk bertanding peringkat zon dah...mse rehat tdy ade sesi saringan , aku je lelaki ? huhhh... mne kaum adam nie??? malu jgaklah psal ak je lelaki tpi, dlm pde mse yg sme aku bngge jgak ... then lwan sorg prempuan ni (aimi : 4 jauzz) wah hebattnyee dy...tpi syg gugup..wakwakwak... tangan nmpk sngt gegar ? hahaha...kesian kau kene kutuk dgan ak kt blog..x perh lah kre ok ape nme kau msuk blog aku...:D , sesi saringan tdy, aku jdi peserta yg prtme .. first gementar psal kat dewan pemilihan tu smuenye pempuan..HAHAHA ape nak jdi dgan lelaki ni lah ! heishhh..kcewa sngt ak kt korang nie..ape nak jdilah kaum Adam ?  memalukan korang...So cikgu putuskan keputusan pemilihan di beritahu esok skali dgan usul yg di tetapkn oleh cikgu sndri..antre aku , aimi dn khairunnisa...saingan hebat nie..ya Allah aku nk berpidato... !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Sunday, 15 April 2012

Aidil Zikri Saufian

Assalamualaikum...siapakah Aidil Zikri Saufian ? mirip nme aku ni adik aku yang tlah pn meninggal satu bulan setengah lepas...


comel kn ? mse ni dy x ckup bln...cme 8 bln je...tapi dah kluar...tetibe 3 jam lepas ibu lahirkan dy nie...Allah lebih sygkn adik Aidil...innalillah...Allah tak nk dy bt dose kott...smge adik di tmptkn di tmpt org2 solehah nnty kte jmpe ye adik....tnggu abi...^_^

Thursday, 5 April 2012

Aidid Zikir Saufi kuat marah daa...

Assalamualaikum....aku makin hari ceyh makin kuat marah ntah pasal ape...sbb dah nak tua kott...aku pun bkn bdak2 lagi dah 16 tahun okeyh...wlupun muke mcm nie

dah 16 tahun tau...org kte ni awet mude, sbb tu muke mcm bdak2....comel kn ? well..malulah x payah puji..:P hahaha

Monday, 2 April 2012

x tau nk letak ape...erm...ape2lah..:D

Assalamualaikum....hari ni kat skolah semua kacau belau...ntah apelah yg trjdi tdy...kteorg dh mcm monyet sarkas...:D dh lah pnduduk kls ak x ramai mne...nmpk sngt kebisingan...yg lelaki dgn sifat pngacau depa...yg perempuan pn sme gak..usik mngusik dh mcm bkn skolah agme ... ckgu mne ni x msuk2??? aku yg kononnye baik pgylah bt PAFA...alhamdulillah smuanya sdah siap kne tick ! ceyh... ustaz johazi kte aku bdak first siap...bngge nie...

so...hari ni jgak...aku dh bt bnyk prkre bodoh...sngt bodoh aku rse....bngang lah ktekn aku pi tumbuk dinding...stresslah kt umah dn skolah...:D haha...dn inilah hasilnya...

puteh kn ?? yess i am..hahaha
lepas tuh...aku bt lah karya2 bodoh..wlupn aku tau tulisan aku ni buruk...ak tulis plk nme DBSR...sje je...:D dn nilah hasilnye...

yess3....buruk2...dh2 kutuknye..biaselah...aku lelaki, lelaki skekn simple...serabut plk klu pnuh dgn manik lps tu letak reben..pastu letak batu mar2 lah..hahaha mcm2 lh...ak x au okeyh..? aku lelaki normal..so ni jelah termampu ak buat...:D DBSR ade maksd tau... kau tau ape...?

Friday, 23 March 2012

Usul : Komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarat..

Contoh teks..(pembangkang kedua)

Bismillahirrahimirrahim...

Terima kasih tn yg d pertua, perwakilan kerajaan yang perlu di selamatkan dari presepsinya yang sering terpesong, delegasi pembangkang yang saya muliakan dan setrusnya sidang dewan yang di hormati sekalian..

Assalamualaikum wbt dan selamat bersidang..

Tn Yg D pertua..

Usul tetap sama komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat. Namun , sebagai pihak pembangkang yang sentiasa memikirkan baik buruk masyarakat di negara ini, kami tetap dengan terus tidak bersetuju dengan usul yang amat simplistik yang telah di gagaskan oleh YAB Perdana Menteri sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Bertindak sebagai pembangkang kedua , sy bertanggungjawab mempertahankan takrifan yang telah dibuat oleh Ketua Pembangkang sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Menurut ensiklopedia bebas , wikipedia malaysia Komputer merupakan mesin boleh atur cara yang direka untuk membaca dan melaksanakan urutan sesebuah senarai arahan yang membuatkan ia melakukan operasi aritmetik dan logik berdasarkan angka binari. Lebih banyak menyatakan lebih mendatangkan. Membawa kebaikan saya takrifkan sebagai membawa sesuati perkara yang baik atau faedah. Manakala, kepada masyarakat menurut kamus dewan bahasa edisi ke 4 , terhadapa komuniti manusia yang tinggal secara berkumpulan , berkelompok atau bersama-sama.

Tn yg d pertua,

Menjadi tanggungjawab saya juga membidas ketiga-tiga hujah pihak kerajaan. Mari kita lihat nasib mereka.

(BIDAS KETIGA-TIGA HUJAH KERAJAAN)

tn yg di petua,

kami akan terus mempertahankan pendirian pasukan kami yang kukuh terhadap usul yg sedang hangat dibincangkan. Kami langsung tidak bersetuju dengan usul komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat.


Tn yg dpertua sila teliti hujah kedua dn tiga pasukan kami.

Hujah kedua kami dibawah kata kunci Komputer mnyebabkan masalah kesihatan kepada kita.

(HURAIKAN KATA KUNCI)

Hujah ketiga pihak pembangkang di bawah kata kunci Komputer penyumbang kepada pencemaran bunyi.

(HURAIAN KATA KUNCI)

atas dasar kneyataan tersebut, saya mohon usul komputermembawa lebih banyak kebaikan kepada masyarakat dikaji semula untuk kepentingan masyarakat di negara kita.

Tn yg d prtua , selidiki hujah kami dengan cukup-cukup mantap untuk tidak menerima usul perdebatan pada hari ini. Justeru itu, kami sekali lagi mencabar pihak kerajaan untuk membuktikan bahawa komputer membwa banyak kebaikan kepada masyakat.

Mohon usul di tolak, sekian. terima kasih.

Luahan...

Assalamualaikum...aku dri kecil hidup dgn sngt2 snang...mmng snang...ak pn ntahlah biler nk dpt ssh...pakcik2 aku pn ckp bnde yg sme..tetibe sorg pkcik ni ckp aku ni ank angkat sbnrnye...nk tnye walid pn ak x brani...ak tau tu prtnyaan yg blh mnybabkn tngan walid hnggap kt muke ak..wlupn ak tau walid x pnah stuh aku skali pn,..plaing tdk kne mrh je lbih...ape yg ak blh sorok dri walid ? smuenye walid tau...bnde yg ak smpn pn walid tau...smue walid tau...sorok mcm mne pn...hide kt lubang cacing pn walid tau lah...klu btul ak ank angkat npe walid leyh tau smue sifat2 aku..pas tu tok mak ckp walid dgn ak persis sngt2,...x derk beza...dri hujung rmbut perngai ak sme nan walid yg mmbezakn..muke ak ade mix ummi...npe uncle tu ckp ak ank angkt ? ak mmng tau dy x ske ak..tpi klu ye pn jgnlah ckp ak ank angkat..heyya...tpi alhamdulillah ak dh tnye dah ummi siap bwak al Quran...dn tdy adelah saat yg paling sedih yg penah ak rse,.ak x pernah sesedih tdy...dh lah aku tngah demam...haihshh...

Tuesday, 20 March 2012

Esok SPM keluar...Sijil Paling Menakutkan...

Assalamualaikum...hahaha..jgelah korang esok spm result  kuar smge lulus yeah batch 1994...dan bgitu jgak kpde sesiape mngulang...smge cemerlang dgan jayanya...aku ni lme lgi nk spm thun depan...tpi tulah..walid aku soh kuar dari jdi bdak sains...bknlah kluar terus, tpi dy soh fikir2kan..sebab sains tulen arab ni ssh ktenye...ntahlah walid aku kadang2 fikiran berubah2...kdang2 push lebih...kdang2 bg luntur semngt...aku pun dgn style nk test walid brktelah.."klu mcm tu abg nk kuar dri kelas sains nk msuk sastera blh? abg minat sastera.." Walid "klu dah itu mnt kmu...silakan...walid mls dah nk control kmu...tpi elok2 jgak pilihan tu..bknlah walid ckp sastera tu x bgus cme...kmu sdri leyh fkir..kmu tu anak walid satu2nye lelaki...walid nk kmu jdi kebangaan kluarga.." Aku terdiam jerk...x sngke aku jdi harapan kluarga..hehehe...Walid ! abg jnji akan jdi Doktor 1 hri nanti...bdak selekeh ni akan pkai jgak baju wane puteh tu..hehehe tnggu lah...!

Friday, 16 March 2012

lelaki pn tau shopping ape...

Assalamualaikum...yess ! lelaki tau shopping...sbb knpe?? sape nk beli baju2 smua klu bkn sndri mau beli...takan nk harap ummi walid lg daa bsaq okey...kte pndai nk pilih brang sndri...dah 16 thun dah pn...befday pn dah lepas...ape lgi yg d kte mude?? dah tua bangkak da pn...huhay...:D hahaha.,,,,bahase dri sabah telah melekat pada ku???? knpe?? sbb aku bnyk kali daa pgy sabah...korang tu bilerr plk kn ??? best sngt2 kt sabah...even bdak2 nye aku kurang senang tpi okeyhlah..udara segar jgk lah..:D hehehe....*jgn mrh smenanjung people...aku bkn lpe daratan...

Wednesday, 14 March 2012

Berita yang kurang mnyenangkn...

Assalamualaikum....berita yang kurang mnyenangkn....alhamdulillah slmt tiba di Kuala Lumpur...setelah beberape hri brcuti kat Semporna Sabah....ddlm prcutian rpnye ade kesedihan...x sngke...khlngan adik yg kecik..innalillah...Allah sygkn dy...Adik lelaki sye yg spttnye brusia kira2 3 jam telah meninggal dunia pda beberape jam yg lepas , Aidil Zikrie Sofian yg spttnye jdi ank kedua lelaki dlm kluarga Nazmi Roslan Muhammad tlh mnggl dunia..berita yg sayu lg , walid dpt tau yg bayi ckup sifat itu lelaki...dn bt kali pertama sye sbgi ank Walid pertama , prtme kali mlht walid mngis...huhhh ~ smoga rohnye d tmpt kn di tmpt org2 beriman...

Monday, 12 March 2012

Murabbi Call...

Murabbi Call....Ting3......Aidid : "Ermm...Hello...Assalamualaikum..." Murabbi: "Waalaikumussalam...ammar..kat mna ?" Aidid : Ermm...Ustaz ni Aidid bkn ammar..." Murabbi: "Hahahaha....maafkn ustaz..kamu kt mna ?" Aidid: "tngah bercuti ustaz, kat sabah..." murabbi : "ohh bnar ka ? mnggu dpan group debat nk lwan nie..mcm mne kmu nk latihan nie?? bila blik nie???" aidid: "insyaAllah , ahad nie ustaz...x rse leyh ikot latihan tpi ustaz bgi jelah ape yg nk d debatkn.."Murabbi : "adduh, mne blh ! kmu tu ketua pembangkang....klu x dpt dtg mcm mne nk jln ? x lengkaplah..." Aidid: "HAH?! sye ketua pembangkang ? mne sy pndai mmbangkang ustaz..." Murabbi : "nak bt mcm mne ? dah kmu dpt pembangkang....nk bangkang ustaz ke??" Aidid: "Hahaha...ustaz nie sempat lgi." Murabbi : "kmu kat sne jgn lpekn ustaz plk..hahaha" Aidid: "yelah ustaz...hahaha , mngkin sy blek lgi 2 hri, insyaAllah..." Murabbi : "xperhlah klu mcm tu..Assalamualaikum..." Aidid: "waalaikumussalam..." 

Ustaz Johazi call...terkejut sakan...hahaha , ngat kn scandell dri mne tdy...rpenye dri skolah da....hahahaha , what??!! aku jdi pembangkang...aduh slalu ak lah yg membuka arena pndebatan...karang nie ak da yg jdi bangkang2...ketua plk tu....aduh2...payah nie....dahlah ak je sorg laki kat arena prdebatan nie...yg sorg lgi smpanan...dah pmpuan ber2 nie pndiam skan...dgar kata xpernah tgor org..adoh2...masalah nie..:D big problem tull...tpi x perhlah lgi 2 hari ak blek kedah lorhhh.....insyaAllah bwak ole2 untuk ustaz Johazi...hahaha.... 

Friday, 9 March 2012

tak baik jdi contoh..

Assalamualaikum...exzam telah pn abes dah...hehehe alhamdulillah...dijawab dengan keikhlasan dn kesungguhan ...tapi mse2 exzam topikal alias exzam satu, ade jugak peniru tegar...ingt dah insaf rupenye x agi..dah lah meniru dgan publicnye...x sopan btul...nk nyatakn rse ketidakpuasan tkut d kte dengki...seperti kebiasaanye diam jelah...klu dah peniru tu penirulah x payah contohi...:) arab tinggi dpt 46% sungguh susah....alhamdulillah kimia 95%, fizik 80% , BI 90% , BM 98% , Bio 100% , dan terakhir Add math 98% .. yang lain keputusannye lepas cuti dah...bosan memang bosan,...tapi nasiblah walid faham hati ank lelaki dy...esok pergi bercuti ke semporna...:D hehehe again and again....besttnye kan pergi sabah... cantik laut dy...tpi sungguh x d nafikan persekitaran agak kotor...penduduknye langsung ak x faham ape ke jaddah dy cakap....:D hehehe almaklumlah ckp mcm kene kejar hantu je...cbelah ckp pelan2...bru dpt dfahami...post kali nie memang bosan..bnyk cerite tpi tulah bkn laptop kte so on9 pn terhad sungguh hehehe...

Wednesday, 22 February 2012

Nak kte giler ak memang giler...

Assalamualaikum...nk kte giler...blh lah...hahaha , aku skolah kat SBP cme 2 hri...kat selangor plk tu...tu pun ats arahan yg Walid aku...klu bkn sbb arahan dy , ak takan pndah...tulah org ckp...ap yg org tua suruh , tulah yg terbaik...tk smpt ade kwn...adelah jgak...cme ak pn xbape nk ngat nme drang sgt...psal ak nie asyik skit je sejak dua menjak ni...yelah aku pn bknnye sht sngt...mse2 sjuk mcm nilah ak slalu akn skit...yelah org skit asma ni agk snsitif dgan sjuk...hujan2 msty asma dtng..tulah musuh org asma...:D dlm mnggu nie ak bnyk critew menarik...tpi tulah..lapy walid pnye okeyh ! so smua rules kne ikot dy pnye ruleslah...agk skit aty , tpi apeleyh buat tu ayah ak okkeyh !!!! so sbr jelah....dlm 3 thun akn dtg ak mngkin da ade lapy sndri...dn pde mse tu xdeh lgi rulesss !!! yesss !!!! dn skrang ak nk critew sal seseorg , agk baik..dn sungguh xsngke penah jmpe dy..hehehe rse malulah dy pnah tngok ak depan2...rse mcm nk terjun bangunan...tpi xpeyhlah...kt skolah lme ramai gk org rndu ak...dn rekod , ak sorg je msuk kisas yg lain ntah pgy mne...skolah harian kott...dn walid ak ckp, ak akn skolah biase lps nie...sbb walid ak ckp...nmpk gye ak mcm da x mnat arab..bkn x mnt..mnt tu bleyh,....sngt mnt tpi ssh...mcm pyah nk dpt lah...lpas tu skolah taman jelutong nie tau prep je..mne ak xfedup nk hidup...pejam mte 20 minit dh ade org kejutkn...x keyh kepayahan nmenye tuhhh ??? arghhh !!!! ak x ske org kacau tidur aku...dn fakta hari ini : "bdak ostel ske tidur" pnca2nye....jeng3, klu ko xdpt pk...baik ko p mati jelah...of courselah sbb pnt....dn bnyk lgilah....pengalaman bnyk jgaklah bru pn 2 hri skolah kat kolej islam sultan alam shah tpi dah bnyk dugaan ak hadapi keyh...:D tpi ak x citew skrnglah sbb ak nk tidow dahh...hahaha :D ak nk on9 gne phone je pasni...

Saturday, 18 February 2012

Terasa kebebanan di bahu...

Assalamualaikum....xpernah ku rasa beban mcm nie...rse mcm2...bnci kcewa....ahhhh u busted make me feel like this, i hate u so much now !!!! urghhh !!! stop call me.... i will not answer your call....beban2....stress2....sejak 2 menjak aku muda marah...temperature mudah naik...knpe????? sbb aku dah jdi bdak sains ????? dn di bebani bhase arab tinggi ???? ahhh !!!! aku kuar dri skolah agme....tlglah walid kluarkn abg dri skolah ad asrame..nk skolah harian...but walid says : alah mne2 pn sme...tu dri ktew... tlglah walid abg bnar2 xthan dgan suasane mcm nie...hp dh 6 7 kali kene tangkap tpi x serik2....bdak tu lah....dah bnyk kali pkol abg sbb lapor dy bwak phone..then walid snyum berlalu bgitu shaje...awatlah...awatlah...ak nk hidup normallah...bntu aku lah....opah tlg abg......

Tuesday, 24 January 2012

Pagi2 berat nk bngun ..

Assalamualaikum , hari ni hari start sekolah memandangkan aku sekolah kat sekolah khas untuk budak2 islam so xdehlah penghuni cina...ade pun Islam dah... cikgu pun yg ade , tamil je...yg lain melayu dn kadazan , xdeh yg cina...sbb tu cuti 2 hari je...kedekut cuti kan sekolah aku?? hahaha ,...aku hari ni demam tau , sebab semalam aku jalan2 terkene hujan palee aku lpe nak mamam ubat panadol , tu yang panas suhu badan aku yang teramat tapi sempat gak on9 tau...dasyat kn?? yelah bosanlah aku...so pnjam laptop walid japp nak on9 nak hilangkan demam yang menyusahkan diri aku nie...xlme pun aku on9 kejap lagi aku off9lah...:D hebat kn??? tapi , aku memang selalu mcm nie..kene hujan mesti skit yelah golongan darah aku pun , golongan darah cepat sakit...klu x asma time2 hujan , demam + asma lah . . Asma aku ni dah mcm2 cre nk bgi ilang tpi still gk x ilang2...heran aku di buatnye...haishhh...

Saturday, 21 January 2012

cuti menggila...

Assalamualaikum..hari ni cuti yang sangat membuat aku gila...homework bertimbun banyaknya...bagai nak gila aku di buatnya,...biologi , kimia , fizik , pen. Islam , add maths , maths , bm , sejarah , english , dn terakhir bahasa arab ! banyak kan memang bnyk... add maths ade 10 soalan , bm ade 5 buah karangan , english ade 3 karangan , sejarah nota bab 2 dn 3 berserta power point untuk pembentangan gerila...pendidikan islam pelajaran 2 , 14 ade 15 soalan smuanya.. maths bab 1 semua latihan sampai latihan page's akhir , kimia nota berserta soalan2...fizik hafal kuantiti fizik , berserta soalan dn nota...bilogi kerja kumpulan berserta nota..memang mengilakan...klu x buat smuanya secara gerila..memang aku xkn dpt siapkan dlm mse 1 mnggu...cikgu nak buli kterorg..jhtnye...hahaha..never mine...org ckp , lme2 da biase smuanya akn senang...am i right ??? yess i'm...

Thursday, 19 January 2012

Kesah Aidid's di sekolah menengah tinngi...(form4)

Assalamualaikum...semalam dah 16 hari aku ke sekolah....dengan gelaran pelajar sains tulen...mengambil lebih kurang 11 subjek kat sekolah...semuanya subjek killers bagi aku lah...memang payahlah nak study, Add maths boleh lah tahan...tapi tadi aku try jawab soalan yang Walid bagi alhamdulillah dpt...:D biologi lagi 1 hal , agak mencabar keimanan aku sebagai seorang pelajar yang amek sains tulen...agak mencabar jugak walaupun tidaklah seberapa sebab walid aku pun cikgu biologi..:D hahaha...Fizik aku still x abis fikir...kenapelah aku boleh  cakap susah sngt lah nak bwak subjek tu???? tapi secara am neyrr memang susah pun...aku rse fed up nak teruskan berada di kelas sains tulen , kelas pertama pulak tu...kalau bukan sebab walid bnyk berikan bimbingan rohani aku dah terjun dah bangunan tingkat 4 tu..nak tengok gak aku tahan ke tidak,...hahah nak tunjuk hero sikit , tengok2 mayat dah jadi daging kisar..hahaha, kimia adalah susah sikit...tapi macam senang je aku rase rsenyelah...kimia mcm sains biase cme mndalami skit , belajar pasal atom2...tapikan ramai yang ckap aku boleh, cme sje nak bebankan diri dengan kesusahan...yg memecahkan otak aku sebenarnye Arab tinggi , dah nme pun TINGGI mestilah susah...lebih mendalami berbanding komunikasi...aku rse nak tkar skolah...lagi 1 selain dri tekanan dari segi aliran 1 lagi aku masalah dgan sory bdak ni...dri hari aku ckp aku ske dy..dn mnunjukkan rse ske dkat dy , dy mmang dah xpenah layan aku..agak nye da ade pkwe..alah kesahnye kan ?? aku pn ade mkwe gak lah...aku niat bkn ape...cme nk jdi frens...tu je bkn lebih...:D asallah nak balas chat pun payah ?? cari mcm putus jekan...dah lah da lewat besok nak jalan ke KL...

Saturday, 14 January 2012

Banyak cabaran kan...

Assalamualaikum...hahaha lme x updated...yelah dapat on9 sekali dlm seminggu je...lain2 hari xleyh...dlm perjanjian dengan walid mcm tu...kalau ikut ak nk je ak on9 tiap2 hari updated blog tpi busy lah kat skolah...dengan Fizik , Kimia , Biology , Add maths dn Perikaunan adoohh....mncabar...lebih2 lagi bahse Arab ni...sungguh2 mncabar...kdang2 dgan x dsngajekan...mngeluh jgakkan...yelah bukan alang2 susahnye bhasa Arab tinggi ni , isi2 dy brbeza skit dgan komunikasi..komunikasi senang , x deh lah ssah kn...tpi ape pun "So far So good " lah jgak kn....kwn2 pun ramai yg pindah skolah berasrama penuh ade yang masuk KISAS dn ade jugak pergi ke seremban , sampai sorg tu ad yang terbang ke sarawak dn sabah..member2 perempuan ramai jgak yang pindah pergi ke MRSM dn SBP2 yang terdekat..kekasih hati aku pun dah pindah..HAHA , aku dgan budak tu dah x contact langsung , email dy sampai hari ni aku tunggu still x smpai2..agaknye da ade pkwe kott kat MRSM tu...smge anda berbahagialah dgan Pulau Pinang pesanan buat Mahbubah q , jge diri aww...tau lah kat pinang tu ramai mamat2 nsem...tpi jgelah kunci nme q..:D Assalamualaikum...

Friday, 6 January 2012

Wahai blogger..

Assalamualaikum..rasanya ni first post untuk 2012...hahaha , lme x updated (rasenye)...bosan,sunyi sepi hidup...aku hidup penuh dengan tekanan...hahaha aku tak dapat tawaran ke KISAS, selangor..tapi Walid dengan Ummi aku cakap "tak payah lah nak skolah jauh2..sme je , sekolah kat johor jelah dok dengan tok wan" aku bagi respon senyum...itulah diri aku..senyum selagi mampu...menangis kalau tak mampu...x peh lah..mentah2 aku tolak tawaran pergi KISAS memang sayang..tapi ape boleh buat , x deh restu ibubapa..aku tak kesah lah..:D yang penting aku leyh study lagi...btw, aku tak jadi sekolah oversea...aku baru 3 hri kat sna..walid nan ummi aku dah tempah ticket untuk aku balik malaysia...tidak ke sadiss ? memang sadiss aku ingat dah kene buang tadi rupanya caring juga kan ibubapa aku kat aku...:D