Friday 23 March 2012

Usul : Komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarat..

Contoh teks..(pembangkang kedua)

Bismillahirrahimirrahim...

Terima kasih tn yg d pertua, perwakilan kerajaan yang perlu di selamatkan dari presepsinya yang sering terpesong, delegasi pembangkang yang saya muliakan dan setrusnya sidang dewan yang di hormati sekalian..

Assalamualaikum wbt dan selamat bersidang..

Tn Yg D pertua..

Usul tetap sama komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat. Namun , sebagai pihak pembangkang yang sentiasa memikirkan baik buruk masyarakat di negara ini, kami tetap dengan terus tidak bersetuju dengan usul yang amat simplistik yang telah di gagaskan oleh YAB Perdana Menteri sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Bertindak sebagai pembangkang kedua , sy bertanggungjawab mempertahankan takrifan yang telah dibuat oleh Ketua Pembangkang sebentar tadi.

Tn yg D pertua..

Menurut ensiklopedia bebas , wikipedia malaysia Komputer merupakan mesin boleh atur cara yang direka untuk membaca dan melaksanakan urutan sesebuah senarai arahan yang membuatkan ia melakukan operasi aritmetik dan logik berdasarkan angka binari. Lebih banyak menyatakan lebih mendatangkan. Membawa kebaikan saya takrifkan sebagai membawa sesuati perkara yang baik atau faedah. Manakala, kepada masyarakat menurut kamus dewan bahasa edisi ke 4 , terhadapa komuniti manusia yang tinggal secara berkumpulan , berkelompok atau bersama-sama.

Tn yg d pertua,

Menjadi tanggungjawab saya juga membidas ketiga-tiga hujah pihak kerajaan. Mari kita lihat nasib mereka.

(BIDAS KETIGA-TIGA HUJAH KERAJAAN)

tn yg di petua,

kami akan terus mempertahankan pendirian pasukan kami yang kukuh terhadap usul yg sedang hangat dibincangkan. Kami langsung tidak bersetuju dengan usul komputer lebih banyak membawa kebaikan kepada masyarakat.


Tn yg dpertua sila teliti hujah kedua dn tiga pasukan kami.

Hujah kedua kami dibawah kata kunci Komputer mnyebabkan masalah kesihatan kepada kita.

(HURAIKAN KATA KUNCI)

Hujah ketiga pihak pembangkang di bawah kata kunci Komputer penyumbang kepada pencemaran bunyi.

(HURAIAN KATA KUNCI)

atas dasar kneyataan tersebut, saya mohon usul komputermembawa lebih banyak kebaikan kepada masyarakat dikaji semula untuk kepentingan masyarakat di negara kita.

Tn yg d prtua , selidiki hujah kami dengan cukup-cukup mantap untuk tidak menerima usul perdebatan pada hari ini. Justeru itu, kami sekali lagi mencabar pihak kerajaan untuk membuktikan bahawa komputer membwa banyak kebaikan kepada masyakat.

Mohon usul di tolak, sekian. terima kasih.

0 comments:

Post a Comment